Novetats


Al·lucinant!
Propostes educatives per fomentar una conducta crítica enfront el consum de drogues
Autors: Ricard Alonso, Ariadna Ros Editorial: Graó, 2008
Aquest llibre pretén treballar sense complexos la naturalesa de les drogues, l ́ús que se n’ha fet i se’n fa actualment i quins són els factors de risc que comporta el seu consum per als éssers humans. Inclou activitats i dinàmiques per treballar els valors que han de guiar l’actitud d’infants i joves, per tal que reflexionin i desenvolupin un pensament crític davant del consum de drogues. Pertany a la col·lecció Tambali (núm. 1). Consta de Pròleg: Propostes per educar la felicitat, Experiència d’Escoltes Catalans, Introducció: Estat de la qüestió sobre el consum de drogues, Marc conceptual: Les drogues, posant els punts sobre les is, Metodologia de treball, Metodologia per etapes, Activitats, Bibliografia i webgrafia, Taula d’equivalències entre el sistema educatiu reglat i les etapes educatives d’Escoltes Catalans.



Vivint el medi
Recursos per conèixer i interaccionar amb l’entorn des de l’educació ambiental
Autora: Sílvia Gili i Olmeda Editorial: Graó, 2008
Aquesta publicació té per objectiu treballar per a un desenvolupament sostenible des del punt de vista del coneixement del medi i les relacions que hi establim. Per a fer-ho, presenta una proposta que apropi infants i joves a la vivència directa amb el medi. Aposta per una metodologia basada en la pedagogia de l’acció que es fonamenta en l’aprenentatge mitjançant l’observació, l’experimentació i l’activitat personal, i partint de l’assumpció que els infants i joves són protagonistes del seu propi aprenentatge. Té 143 pàgines i pertany a la Col·lecció Tambali (núm. 2). Consta de Pròleg, L’experiència d’Escoltes Catalans, Objecte de la publicació, Marc conceptual, Metodologia de treball, Metodologia per etapes, Activitats, Annex i glossari, Bibliografia i webgrafia, Taula d’equivalències entre el sistema educatiu reglat i les etapes educatives d’Escoltes Catalans.



Activitats per comprendre i combatre la desigualtat social
Autors: Ricard Alonso, Ariadna Ros Editorial: Graó, 2009
El llibre analitza el concepte de desigualtat, fent especial referència a aquella que té l’origen en la distribució desigual dels recursos. Ofereix, a més, activitats per realitzar amb infants i joves que tracten la temàtica sense complexos i amb una metodologia que potencia no només el coneixement i la comprensió, sinó també el compromís, l’acció i la implicació com a actituds vitals davant les injustícies socials. Té 182 pàgines, pertany a la Col·lecció Tambali (núm. 3) i el títol dels capítols són: Pròleg, L’experiència d’Escoltes Catalans, Estat de la qüestió, Marc conceptual, Metodologia de treball, Metodologia per etapes, Activitats, Bibliografia i bibliografia web, Taula d’equivalències entre el sistema educatiu reglat i les etapes educatives d’Escoltes Catalans.


Fem Memòria, construïm el futur
Eines educatives per a la comprensió del temps històric i la recuperació de la memòria històrica Autors: Gemma Tribó (Coordinació), José Fernández, Laia Martínez, Elionor Sellés Editorial: Graó, 2010
La memòria històrica és el dret dels ciutadans a conèixer la pròpia història i de manera específica la contemporània, així les persones aprenem a pensar sobre el passat i adquirim consciència del temps històric. Aquest llibre proposa activitats orientades a descobrir que tots formem part del temps històric i que el nostre temps personal s’insereix en el temps col·lectiu, del qual es nodreix la memòria històrica. El llibre és una proposta excel·lent, que fixa una línia de treball rica i novedosa que esdevé un punt de referència en l’avenç cap a una formació democràtica i cívica dels joves. Pertany a la Col·lecció Tambali (núm. 4). Consta de Pròleg, L’experiència d’Escoltes Catalans, Introducció, Marc conceptual, Metodologia de treball, Metodologia per etapes, Activitats, Glossari, Bibliografia, bibliografia web i arxius, Taula d’equivalències entre el sistema educatiu reglat i les etapes educatives d’Escoltes Catalans.



Pim, Pam, Pau!. Eduquem per la pau: idees i activitats per a educadores i educadors crítics
Autora: Mireia Zabala i Guitart Editorial: Graó, 2011
La pau implica una absència o disminució de tot tipus de violència, un grau elevat de justicia social i promou el desenvolupament humà en harmonia amb el medi ambient. El llibre és un recull d’eines que aprofiten l’experiència de l’educació en el lleure i en el treball d’infants i joves en l’educació per la pau. Pertany a la Col·lecció Tambali (núm. 5) i consta de: Pròleg, L’experiència d’Escoltes Catalans, Introducció, Marc conceptual, Metodologia, Metodologia per etapes, Activitats, Annexos i glossari, Bibliografia i bibliografía web, Taula d’equivalències entre el sistema educatiu reglat i les etapes educatives d’Escoltes Catalans.
Pròleg, L’experiència d’Escoltes Catalans, Introducció, Marc conceptual, Metodologia de treball, Metodologia per etapes, Activitats, Glossari, Bibliografia, bibliografía web i arxius, Taula d’equivalències entre el sistema educatiu reglat i les etapes educatives d’Escoltes Catalans.



(De)Construint identitats. Una proposta educativa per treballar les identitats flexibles en el marc de la interculturalitat
Autors: Ricard Alonso Vicent; Sílvia Ayala Rubió Editorial: Graó, 2012. Té 214 pàgines i pertany a la Col·lecció Tambali (núm. 6), la qual pretén posar l’èmfasi en com cada persona pertany a un o diversos grups culturals i en com es forja la seva identitat. Per fer-ho, proposa activitats que no promouen la renúncia al bagatge personal i cultural de ningú sinó que pretenen desenvolupar la capacitat de comprensió des de la convivència i l’empatia. Consta de Pròleg, L’experiència d’Escoltes Catalans, Introducció: El perquè d’una publicació com aquesta, Marc conceptual, Metodologia de treball, Metodologia per etapes, Activitats, Taula d’activitats, Annexos i glossari, Bibliografia i bibliografia web, Taula d’equivalències entre el sistema educatiu reglat i les etapes educatives d’Escoltes Catalans.


Passem a l’acció!. Eines i estratègies per a la participació social
Autors: Íngrid Llopart Alari; Anna Sellarès Cirach Editorial: Graó, 2014
Aquest llibre té el valor de situar en el centre de la nostra atenció els valors que acompanyen els procesos, les accions i les actituds de la participació. Les autores ens parlen d’accions concretes per tal de contravenir l’actual desconcert i escepticisme col·lectiu. Les persones que eduquin a través i en la participació trobaran en aquesta publicació un llibre entenedor i honest. La cooperación pot ser la manera d’assolir un objectiu comú i és posible viure un èxit col·lectiu també com un èxit propi. Té 180 pàgines i pertany a la Col·lecció Tambali (núm. 7), la qual ofereix recursos per educar en valors. Consta de Pròleg, L’experiència d’Escoltes Catalans, Introducció, Marc conceptual, Metodologia de treball, Metodologia per etapes, Activitats, Taula d’activitats, Annexos i glossari, Bibliografia i bibliografía web, Taula d’equivalències entre el  sistema educatiu reglat i les etapes educatives d’Escoltes Catalans.