Propostes
educatives per fomentar una conducta crítica enfront el consum de drogues
Autors: Ricard Alonso, Ariadna
Ros Editorial: Graó, 2008
Aquest llibre pretén treballar
sense complexos la naturalesa de les drogues, l ́ús que se n’ha fet i se’n fa
actualment i quins són els factors de risc que comporta el seu consum per als
éssers humans. Inclou activitats i dinàmiques per treballar els valors que han
de guiar l’actitud d’infants i joves, per tal que reflexionin i desenvolupin un
pensament crític davant del consum de drogues. Pertany a la col·lecció Tambali
(núm. 1). Consta de Pròleg: Propostes per educar la felicitat, Experiència
d’Escoltes Catalans, Introducció: Estat de la qüestió sobre el consum de
drogues, Marc conceptual: Les drogues, posant els punts sobre les is,
Metodologia de treball, Metodologia per etapes, Activitats, Bibliografia i
webgrafia, Taula d’equivalències entre el sistema educatiu reglat i les etapes
educatives d’Escoltes Catalans.
Vivint el medi
Recursos per
conèixer i interaccionar amb l’entorn des de l’educació ambiental
Autora: Sílvia Gili i Olmeda
Editorial: Graó, 2008
Aquesta publicació té per
objectiu treballar per a un desenvolupament sostenible des del punt de vista
del coneixement del medi i les relacions que hi establim. Per a fer-ho,
presenta una proposta que apropi infants i joves a la vivència directa amb el
medi. Aposta per una metodologia basada en la pedagogia de l’acció que es
fonamenta en l’aprenentatge mitjançant l’observació, l’experimentació i
l’activitat personal, i partint de l’assumpció que els infants i joves són
protagonistes del seu propi aprenentatge. Té 143 pàgines i pertany a la
Col·lecció Tambali (núm. 2). Consta de Pròleg, L’experiència d’Escoltes
Catalans, Objecte de la publicació, Marc conceptual, Metodologia de treball,
Metodologia per etapes, Activitats, Annex i glossari, Bibliografia i webgrafia,
Taula d’equivalències entre el sistema educatiu reglat i les etapes educatives
d’Escoltes Catalans.
Activitats per comprendre i
combatre la desigualtat social
Autors: Ricard Alonso, Ariadna
Ros Editorial: Graó, 2009
El llibre analitza el concepte de
desigualtat, fent especial referència a aquella que té l’origen en la
distribució desigual dels recursos. Ofereix, a més, activitats per realitzar
amb infants i joves que tracten la temàtica sense complexos i amb una
metodologia que potencia no només el coneixement i la comprensió, sinó també el
compromís, l’acció i la implicació com a actituds vitals davant les injustícies
socials. Té 182 pàgines, pertany a la Col·lecció Tambali (núm. 3) i el títol
dels capítols són: Pròleg, L’experiència d’Escoltes Catalans, Estat de la
qüestió, Marc conceptual, Metodologia de treball, Metodologia per etapes,
Activitats, Bibliografia i bibliografia web, Taula d’equivalències entre el
sistema educatiu reglat i les etapes educatives d’Escoltes Catalans.
Fem Memòria, construïm el futur
Eines educatives per a la comprensió del temps històric i la recuperació de la
memòria històrica Autors: Gemma Tribó
(Coordinació), José Fernández, Laia Martínez, Elionor Sellés Editorial: Graó,
2010
La memòria històrica és el dret dels ciutadans a conèixer la pròpia història i de manera específica la contemporània, així les persones aprenem a pensar sobre el passat i adquirim consciència del temps històric. Aquest llibre proposa activitats orientades a descobrir que tots formem part del temps històric i que el nostre temps personal s’insereix en el temps col·lectiu, del qual es nodreix la memòria històrica. El llibre és una proposta excel·lent, que fixa una línia de treball rica i novedosa que esdevé un punt de referència en l’avenç cap a una formació democràtica i cívica dels joves. Pertany a la Col·lecció Tambali (núm. 4). Consta de Pròleg, L’experiència d’Escoltes Catalans, Introducció, Marc conceptual, Metodologia de treball, Metodologia per etapes, Activitats, Glossari, Bibliografia, bibliografia web i arxius, Taula d’equivalències entre el sistema educatiu reglat i les etapes educatives d’Escoltes Catalans.
La memòria històrica és el dret dels ciutadans a conèixer la pròpia història i de manera específica la contemporània, així les persones aprenem a pensar sobre el passat i adquirim consciència del temps històric. Aquest llibre proposa activitats orientades a descobrir que tots formem part del temps històric i que el nostre temps personal s’insereix en el temps col·lectiu, del qual es nodreix la memòria històrica. El llibre és una proposta excel·lent, que fixa una línia de treball rica i novedosa que esdevé un punt de referència en l’avenç cap a una formació democràtica i cívica dels joves. Pertany a la Col·lecció Tambali (núm. 4). Consta de Pròleg, L’experiència d’Escoltes Catalans, Introducció, Marc conceptual, Metodologia de treball, Metodologia per etapes, Activitats, Glossari, Bibliografia, bibliografia web i arxius, Taula d’equivalències entre el sistema educatiu reglat i les etapes educatives d’Escoltes Catalans.
Pim, Pam, Pau!. Eduquem per la
pau: idees i activitats per a educadores i educadors crítics
Autora: Mireia Zabala i Guitart Editorial: Graó, 2011
La pau implica una absència o
disminució de tot tipus de violència, un grau elevat de justicia social i
promou el desenvolupament humà en harmonia amb el medi ambient. El llibre és un
recull d’eines que aprofiten l’experiència de l’educació en el lleure i en el
treball d’infants i joves en l’educació per la pau. Pertany a la Col·lecció
Tambali (núm. 5) i consta de: Pròleg, L’experiència d’Escoltes Catalans,
Introducció, Marc conceptual, Metodologia, Metodologia per etapes, Activitats,
Annexos i glossari, Bibliografia i bibliografía web, Taula d’equivalències
entre el sistema educatiu reglat i les etapes educatives d’Escoltes Catalans.
Autors: Ricard Alonso Vicent;
Sílvia Ayala Rubió Editorial: Graó, 2012. Té 214 pàgines i pertany a la
Col·lecció Tambali (núm. 6), la qual pretén posar l’èmfasi en com cada persona
pertany a un o diversos grups culturals i en com es forja la seva identitat.
Per fer-ho, proposa activitats que no promouen la renúncia al bagatge personal
i cultural de ningú sinó que pretenen desenvolupar la capacitat de comprensió
des de la convivència i l’empatia. Consta de Pròleg, L’experiència d’Escoltes
Catalans, Introducció: El perquè d’una publicació com aquesta, Marc conceptual,
Metodologia de treball, Metodologia per etapes, Activitats, Taula d’activitats, Annexos i glossari, Bibliografia i bibliografia web, Taula d’equivalències
entre el sistema educatiu reglat i les etapes educatives d’Escoltes Catalans.
Passem a l’acció!. Eines i
estratègies per a la participació social
Autors: Íngrid Llopart Alari;
Anna Sellarès Cirach Editorial: Graó, 2014
Aquest llibre té el valor de
situar en el centre de la nostra atenció els valors que acompanyen els
procesos, les accions i les actituds de la participació. Les autores ens parlen
d’accions concretes per tal de contravenir l’actual desconcert i escepticisme
col·lectiu. Les persones que eduquin a través i en la participació trobaran en
aquesta publicació un llibre entenedor i honest. La cooperación pot ser la
manera d’assolir un objectiu comú i és posible viure un èxit col·lectiu també
com un èxit propi. Té 180 pàgines i pertany a la Col·lecció Tambali (núm. 7),
la qual ofereix recursos per educar en valors. Consta de Pròleg, L’experiència
d’Escoltes Catalans, Introducció, Marc conceptual, Metodologia de treball,
Metodologia per etapes, Activitats, Taula d’activitats, Annexos i glossari,
Bibliografia i bibliografía web, Taula d’equivalències entre el sistema educatiu reglat i les etapes
educatives d’Escoltes Catalans.